Aanmaken & Activeren
Via MijnCN kunt u online uw overheidszaken regelen. Hiervoor moet u eenmalig een account aanmaken en activeren. Klik hiervoor op onderstaande link en vervolgens op ‘account aanmaken’.
Let op: voor het aanmaken van een privé of zakelijk account heeft u een CRIB-nummer nodig. Heeft u nog geen CRIB-nummer? Ga dan eerst langs de Belastingdienst Caribisch Nederland om deze aan te vragen. Indien u als werkgever een account aanmaakt om verzuim te melden en loonderving aan te vragen, moet u uw zakelijke CRIB-nummer en e-mailadres gebruiken.
Account aanmaken en activeren
Onderstaande video legt u stap voor stap uit hoe u een account aanmaakt en activeert. Of lees het na in dit stappenplan.
Eenmalige verificatie
Een extra verificatiecode is nodig om uw identiteit te verifiëren. Daarnaast zorgt de verificatie ervoor dat uw (historische) gegevens van de Belastingdienst/Caribisch Nederland en de RCN-unit SZW aan uw account worden gekoppeld.
Onderstaande video legt u stap voor stap uit hoe u uw account eenmalig verifieert. Of lees het na in dit stappenplan.
2-Factor Authenticatie
Wij adviseren u om naast de standaard beveiliging ook 2-Factor Authenticatie te activeren. U gebruikt dan niet één, maar twee sleutels om het slot tot uw account te openen. Indien u de online diensten van SZW gebruikt, is 2-Factor Authenticatie verplicht. Lees hier meer over 2-Factor Authenticatie. Onderstaande video legt u stap voor stap uit hoe u 2-Factor Authenticatie activeert. Of lees het na in dit stappenplan.
Meer informatie
Zoekt u meer informatie over het aanmaken en activeren van uw account? Lees hier de meeste gestelde vragen en antwoorden.