Heeft u vragen over het aanmaken en activeren van uw account? Lees hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden. Wordt uw vraag niet beantwoord? Neem dan een kijkje bij de andere FAQ’s of neem contact op met de helpdesk van MijnCN.
Voor het aanmaken van een privé of zakelijk account heeft u een CRIB-nummer nodig. Heeft u nog geen CRIB-nummer? Ga dan eerst langs de Belastingdienst Caribisch Nederland om deze aan te vragen. Indien u als werkgever een account aanmaakt om verzuim te melden en loonderving aan te vragen, moet u uw zakelijke CRIB-nummer en e-mailadres gebruiken.
Ga naar MijnCN en klik op ‘account aanmaken’. Na het doorlopen van alle stappen, controleert MijnCN uw gegevens. In uitzonderlijke gevallen kan dit tot drie dagen duren, maar normaliter ontvangt u direct een activeringslink via de mail. U activeert uw account door op de blauwe knop ‘activeer account’ in de email te klikken. Daarna kunt u inloggen met uw emailadres en wachtwoord. Deze video legt u stap voor stap uit hoe u een account aanmaakt en activeert. Of lees het na in dit stappenplan.
Had u voorheen een account om uw inkomstenbelasting online in te dienen? Dan moet u een nieuw account aanmaken en een verificatiecode opvragen. Met deze verificatiecode bevestigt u uw identiteit aan de Belastingdienst Caribisch Nederland, waarna zij uw gegevens koppelen aan uw nieuwe MijnCN account. Ook voor het gebruik van de online diensten van SZW is het verplicht om uw account te verifiëren. Bekijk deze video om te zien hoe u een verificatiecode aanvraagt. Of lees het na in dit stappenplan.
Om uw account extra te beveiligen adviseren wij u de 2-Factor Authenticatie aan te zetten. Indien u de online diensten van SZW gebruikt, is 2-Factor Authenticatie verplicht. Bekijk deze video om te zien hoe u dit activeert. Of lees het na in dit stappenplan.
Na het doorlopen van de stappen voor het aanmaken van uw account, ontvangt u een email met een activeringslink. U activeert uw account door op de blauwe knop ‘activeer account’ in de email te klikken. Lees het na in dit stappenplan.
Als het niet lukt om uw account te activeren, kan dit een aantal oorzaken hebben. Controleer voor de zekerheid of u:
- De juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord invult
- Uw account al is geactiveerd. U kunt het controleren door in te loggen, als dat lukt is uw account al geactiveerd.
Als het nog steeds niet lukt om uw account te activeren, kunt u het beste opnieuw een activeringslink aanvragen. U krijgt dan vrijwel direct een nieuwe activeringslink toegezonden via e-mail. lees het na in dit stappenplan.
Uw gebruikersnaam is uw emailadres. Uw emailadres is uniek en kan slechts één keer gebruikt worden om een account aan te maken.Uw emailadres is van belang bij het aanmaken van uw gebruikersaccount en verdere communicatie tussen u en de diensten. U ontvangt tijdens de inlogprocedure verdere instructies en informatie op uw emailadres. Daarnaast kunt u bijvoorbeeld uw wachtwoord opnieuw instellen.
Uw emailadres is uw gebruikersnaam. Als uw gebruikersnaam al bestaat, dan heeft u zelf of iemand anders een account aangevraagd op het desbetreffende e-mailadres. Bent u dit zelf niet geweest en heeft u geen idee wie dit heeft aangevraagd? Neem dan contact op met onze helpdesk.
Uw gegevens worden door MijnCN gecontroleerd. Dit kan tot maximaal drie werkdagen duren. Heeft u nog geen e-mail ontvangen na die tijd? Controleer dan eerst uw map met ongewenste e-mail (spam folder). Mocht de e-mail hier ook niet in staan dan kunt u een nieuwe activeringslink aanvragen. Ga hiervoor naar het inlogscherm van MijnCN en klik op 'Activeringslink niet ontvangen'. Lukt het hierna nog niet? Neem dan contact op met de helpdesk. Lees het na in dit stappenplan.
Indien uw activeringslink is verlopen, kunt u een nieuwe link aanvragen. Ga naar de inlogpagina en klik op ‘activeringslink verlopen’. Vul uw emailadres in en klik op ‘nieuwe activeringslink opvragen’. Lees het na in dit stappenplan.
Nee, de activeringslink wordt niet per post gestuurd.
Het wachtwoord van een MijnCN account is strikt persoonlijk. Het is daarom niet toegestaan om voor anderen een account aan te maken. Als u iemand helpt, vraag die persoon dan om samen het account aan te maken en u te machtigen. U kunt vanaf dat moment aangifte doen voor de persoon die u helpt, vanuit uw eigen account. Lees hier meer over machtigen.