Heeft u vragen over inloggen? Lees hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden. Wordt uw vraag niet beantwoord? Neem dan een kijkje bij de andere FAQ’s of neem contact op met de helpdesk van MijnCN.
Als u reeds een account heeft aangemaakt, logt u eenvoudig in met uw gebruikersnaam en wachtwoord zoals opgegeven bij het aanmaken van uw account. Uw gebruikersnaam is uw emailadres.
Vanaf 1 september 2022 is het bij gebruik van alle diensten van de Belastingdienst ook verplicht om 2-Factor Authenticatie te activeren. Bij SZW geldt dit ook voor alle diensten .
Lees hier hoe u 2-Factor Authenticatie activeert.
Een CAPTCHA-code is een beveiligingscode om mensen te onderscheiden van robots. De CAPTCHA-test toont een willekeurige reeks letters of cijfers die u moet overtypen.
Uw gebruikersnaam is het emailadres waarmee u het account heeft aangemaakt. Het systeem is hoofdlettergevoelig. Controleer bij het inloggen of u de juiste combinatie hoofdletters en kleine letters gebruikt. Bent u uw gebruikersnaam vergeten? Neem dan contact op met de helpdesk van MijnCN.
Bent u uw wachtwoord vergeten? Dat kan gebeuren. U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door bij het inloggen te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. U moet dan wel het e-mailadres weten waarop u het account heeft aangevraagd. Lees het na in dit stappenplan.
Uw wachtwoord is privé. Onze helpdesk kan u daarom niet helpen bij het achterhalen van uw wachtwoord.
Nadat u bent ingelogd op MijnCN, kunt u via het menu 'Account' uw wachtwoord wijzigen. U vult hier zowel uw huidige als uw nieuwe wachtwoord in. Ter controle voert u nogmaals uw nieuwe wachtwoord in, waarna u klikt op 'Wachtwoord wijzigen'. Uw wachtwoord is nu gewijzigd. Lees het na in dit stappenplan.
Ja, in de tab ‘Account’ klikt u op ‘E-mailadres wijzigen’. Lees het na in dit stappenplan.
Als het u niet lukt om in te loggen met uw inloggegevens kan dat een aantal oorzaken hebben.
- U gebruikt niet de juiste gebruikersnaam. Controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
- U gebruikt niet het juiste wachtwoord. Controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
- U heeft uw MijnCN account niet geactiveerd. Activeer eerst uw account met de activeringslink die u per e-mail heeft ontvangen. Heeft u deze email niet meer of is de activeringslink verlopen? Vraag deze dan opnieuw aan door op het inlogscherm te klikken op ‘Activeringslink verlopen’.
- Uw account is geblokkeerd. Neem contact op met onze helpdesk.
- U heeft geen 2-Factor Authenticatie codes. Lees hier meer over 2-Factor Authenticatie.
U hoort na het inloggen geen foutmelding te zien. Er is dus waarschijnlijk iets mis met uw account of het online portaal. Probeer het opnieuw of neem contact op met onze helpdesk.
Uit veiligheidsoverwegingen wordt uw account na een aantal foute (2-factor) inlogpogingen tijdelijk geblokkeerd. Heeft u geen toegang meer tot uw account? Neem dan contact op met de helpdesk van MijnCN.
Het online portaal is toegankelijk met besturingssystemen Windows 8.1, Windows 10 (mobile), OS X, IOS (iPad only), Android (Tablet only), Chrome OS, Linux. Het portaal kan worden bereikt met de laatste stabiele versies van de volgende internetbrowsers: Internet Explorer 11, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari en Opera.
Uw beeldscherm moet minimaal beschikken over een schermresolutie van 1024 x 768 pixels en 256 kleuren.