Heeft u vragen over 2-Factor Authenticatie? Lees hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden. Wordt uw vraag niet beantwoord? Neem dan een kijkje bij de andere FAQ’s of neem contact op met de helpdesk van MijnCN.
Door de zogenaamde 2-Factor Authenticatie is inloggen op MijnCN veilig. U gebruikt namelijk niet één, maar twee sleutels om het slot tot uw account te openen. Allereerst bevestigt u uw identiteit met een veilig wachtwoord. Vervolgens typt u de unieke code over die wordt getoond in de MijnCN App op uw telefoon of tablet. Pas na het invoeren van deze code krijgt u toegang tot uw account. Lees hier hoe u 2-Factor Authenticatie activeert.
Activatie van 2-Factor Authenticatie is eenvoudig. Log in op MijnCN en klik op 'Account'. Volg vervolgens de stappen op het scherm, deze stappen zijn tevens hieronder beschreven en weergegeven in de video op deze pagina.
Stap 1: Zoek in de Apple App Store (iOS) naar: "MijnCN" of Google Playstore (Android) naar: "MijnCN"
Stap 2: Download en installeer de MijnCN app op uw mobiele apparaat
Stap 3: Volg de instructies in de app
Stap 4: Scan de QR code in het portal met de app
Stap 5: Klik op ‘volgende’ in MijnCN
Stap 6: Vul de unieke code in die wordt getoond in de MijnCN app
Stap 7: Klik op ‘volgende’ om de App te koppelen
Stap 8: Klik op ‘afronden en downloaden’
Stap 9: Klik op ‘Klik hier om de back-up codelijst te downloaden’. Deze lijst gebruikt u als het niet lukt om in te loggen met de codes gegenereerd door de app of als u uw telefoon bent verloren.
Stap 10: klik op ‘sluiten’
Of lees het na in dit stappenplan.
Zoek in de Apple App Store (iOS) naar: "MijnCN" of Google Playstore (Android) naar: "MijnCN".
Het is in dat geval helaas niet mogelijk om gebruik te maken van 2-Factor Authenticatie.
Als uw telefoon geen 2-Factor Authenticatie codes genereert, kunt u gebruik maken van de back-up codelijst.
Als u een gekoppeld apparaat wilt wijzigen, gaat u naar de tab ‘account’ en klikt u op ‘gekoppeld apparaat wijzigen of toevoegen’. Volg de stappen in de applicatie om de 2-Factor Authenticatie over te zetten naar een andere mobiele telefoon. Lees het na in dit stappenplan.
Als u een gekoppeld apparaat wilt wijzigen, gaat u de tab ‘account’ en klikt u op ‘gekoppeld apparaat wijzigen of toevoegen’. Volg de stappen in de applicatie om de 2-Factor Authenticatie over te zetten naar een andere mobiele telefoon. Lees het na in dit stappenplan.
U kunt uw account zo instellen dat u 2-Factor Authenticatie codes kunt genereren op meer dan 1 apparaat.
Stap 1. Zorg dat u de MijnCN 2-factor app heeft gedownload op alle apparaten die u wilt gebruiken.
Stap 2. Ga naar ‘Gekoppeld apparaat wijzigen of toevoegen’ in uw online account.
Stap 3. Als u al een 2-Factor Authenticatie heeft ingesteld in de MijnCN app, verwijder dit account dan.
Stap 4. Volg de stappen op het scherm om de 2-Factor Authenticatie in te stellen voor de MijnCN app****. Gebruik dezelfde QR code of geheime sleutel voor al uw apparaten.
Stap 5. Om te controleren of het goed werkt kunt u kijken of de door de MijnCN app gegenereerde authenticatie codes allemaal gelijk zijn op ieder apparaat.
Bij het activeren van 2-Factor Authenticatie heeft u een back-up codelijst gedownload. Als het niet lukt om met de code gegenereerd door uw app in te loggen, gebruikt u de codes op de back-up lijst. Is de back-up code meerdere keren onjuist ingevoerd, dan wordt uw account uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd.
Heeft u geen toegang meer tot uw account? Neem dan contact op met de helpdesk van MijnCN.
In de tab ‘Account’ kunt u kiezen voor de optie ‘2-Factor Authenticatie uitzetten’. Volg de stappen in de applicatie om 2-Factor Authenticatie uit te schakelen. Houd u er rekening mee dat 2-Factor Authenticatie vanaf 1 september 2022 verplicht is voor gebruik van de online diensten van BCN en SZW. Lees het na in dit stappenplan.
Controleer of u de laatste update van de MijnCN App heeft geïnstalleerd. Dit kan via de Apple App Store (Apple) of de Google Playstore (Android). Zoek in de store naar MijnCN. Klik hier op de button om handmatig te updaten. Lukt dit niet? Bel met de helpdesk.
Vanaf 1 september 2022 is het bij gebruik van alle diensten van de Belastingdienst ook verplicht om 2-Factor Authenticatie te activeren. Bij SZW geldt dit ook voor alle diensten .